Вівторок, 24.04.2018, 15:30
Ласкаво просимо!

Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Шоломківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Шоломківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Шоломківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Шоломківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Шоломківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Категорії розділу
Адміністрація [0]
Охорона праці [3]
Інклюзія [16]
Початкові класи [0]
ГПД [1]
Виховна робота [4]
Шаблони презентацій [20]
Бланки дипломів, грамот, запрошень [26]
Шкільний кліп-арт [3]
Бібліотека [2]
Навчальні предмети [15]
Адміністрація [102]
Для Вас, батьки [0]
Методична робота [0]
Навчальний процес [4]
Обдаровані діти [0]
Законодавча база [1]
Сценарії виховних заходів [0]
ДПА/ЗНО [5]
Профспілка [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 161
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Головна » Файли » Інклюзія

Індивідуалізація та диференціація навчального процесу дітей з ООП
14.12.2017, 15:55

Індивідуалізація та диференціація навчального процесу дітей з ООП

 

Вступне слово: Мазур Ю.І.

Доброго дня, шановні колеги!

Інклюзивна освіта – вимога часу і наша школа не стоїть осторонь від цього. Чотири роки назад ми зробили свої перші кроки в цій сфері. Відтоді, дирекція школи, педагогічний колектив та батьки тісно співпрацюємо аби навчання дітей з ООП було ефективним та давало свої результати.

         З кожним роком «особливих» дітей в нашій школі ставало більше. На даний час у нас функціонує три інклюзивні класи, в яких навчається чотири таких учні. Працює три асистенти вчителя, які покликані допомогати їм у всьому, бути помічниками, друзями та «батьками» в стінах нашої школи.

Звичайно, на початку виникали труднощі, проте, всі разом, кожен виконуючи свої функції, вивчали окремо кожну дитину, що дало змогу, на наш погляд, підібрати ефективні методи та форми подачі матеріалу, включити їх в навчальний процес.

         Дирекція школи підлаштувала навчання під інклюзивні класи. Створили всі умови для проведення додаткових занять.

         Зараз діти з ООП, крім уроків, відвідують корекційно-розвивальні заняття з психологом, додаткові заняття з української мови та математики, соціально-побутового орієнтування. У нашому навчальному закладі розробляється та впроваджується програма фізичної реабілітації, яка використовується на заняттях з лікувальної фізкультури. Одна дитина окремо займається з логопедом. Ці учні також беруть участь разом з іншими дітьми у позакласній роботі: екскурсіях, іграх, харчуванні, шкільних святах. Тобто, вони повністю включені в шкільну діяльність.

          Це все дає позитивні результати в їхньому розвитку. Ось, наприклад, 4 роки тому одна із моїх учениць, була більш замкнутою, не мала багато друзів, навички самообслуговування були погані, тоді вона не орієнтувалася в діях додавання та віднімання, а зараз самостійно виконує приклади на дві дії. Я бачу ці зміни і розумію, що все що ми робимо – не даремно!

      Також у школі виділено окремий клас для «особливих» діток, який ми перетворили на ресурсну кімнату. Тепер ці учні мають змогу відпочити, переключитись, виконати цікаві розвиваючі завдання. Тому, для зручності ми розробили посібники з такими вправами. Можете переглянути.

(Оля дає посібники).

ДЛЯ  БАТЬКІВ

Організація  навчання дітей з особливими потребами

Поради та рекомендації

Посібник для батьків

Послідовність в організації роботи асистента вчителя

      Докладніше про те, як проходить навчальний процес, розповість моя колега. Тетяно Миколаївно, передаю вам слово.

__________________________________________________________________________________

Виступ: Грищук Т.М.

 

     Дитина приходить у школу для того, щоб навчатися, якщо це звичайний учень, то він навчається у звичайних умовах, але на сьогоднішній день наша сучасна українська школа покликана задовольнити потреби всіх дітей, звичайних і незвичайних, тобто дітей з особливими освітніми потребами

      В нашій школі їх навчається 4. Я працюю у 3 класі, від того як я допоможу включитися своєму учню в навчальний процес буде залежити і рівень його навчальних досягнень. Хлопчик незвичайний, спочатку ми познайомилася з його мамою. Я дізналася його нахили, що він любить, чим захоплюється, була співпраця з практичним психологом, який провів дослідження. І використовуючи всю базу, дані від мама та практичного психолога, навчальний процес був зав’язаний між вчителем, учнем і асистентом.

      Моє завдання допомогти Миколі зрозуміти вчителя,  і так, як він має певні вади допомогти включитися в навчальний процес. Основну нашу роботу ми здійснюємо на уроках, як ми це здійснюємо ми хочемо показати в наших фрагментах.

(Фрагменти уроків  в інклюзивних класах)

     Ситуації бувають різні, але з дитиною є контакт, та тісна співпраця з учителем та практичним психологом і соціальним педагогом. І, ви, знаєте я бачу результат. Я бачу як росте Микола з 1 по 3 рік навчання. Мама теж задоволена, тому що відгуки від неї завжди позитивні.

      Звичайно, для того щоб зацікавити дитину, я шукаю різні підходи, це завдання різноманітного цікавого характеру, якщо дитина перевтомлюється, я можу забрати його в ресурсну кімнату, де ми з ним працюємо індивідуально. Для цього, за роки моєї роботи, я напрацювала ряд завдань, творчих, які розвивають пам'ять, увагу, уяву та мовлення. Бо він специфічна дитина та працює ще з логопедом.

       Я думаю, що при такому діагнозі як у Миколи, інклюзивне навчання дуже корисним. І я, впевнена, що на майбутнє у хлопчика буде хороший результат.

 

       

Передає слово Мазур Ю.І.

__________________________________________________________________________________

          Сьогодення диктує необхідність вирішення проблеми адаптації дітей з ООП до сучасного середовища. Для таких учнів значущим є оволодіння навичками самообслуговування, пристосування до життя людей.

      У нашій школі дана проблема розглядається в системі додаткових занять з соціально-побутового орієнтування. Це перший рік, коли ми , асистенти вчителів, самостійно та окремо від класу проводимо додаткові заняття для наших «особливих»  учнів. Тому на нас покладено велику відповідальність: ми маємо підготувати їх до самостійного життя, знизити рівень опіки з боку батьків, сформувати максимальний рівень самостійності.

      Кожен із нас подає матеріал та підбирає завдання, які відповідають рівню розвитку та індивідуальним особливостям дитини.

      На мою думку, головний ворог уроку – нудьга, а саме для цих учнів. Постійно вести боротьбу з нею – одне з основних завдань, яке я ставлю перед собою. Тому й намагаюсь відшукати такі форми проведення заняття, які захопили б дитину та принесли б не тільки радість, але й корисні знання.

        Кожен з нас використовує різноманітну наочність, як в  ході пояснення матеріалу, так і в ході виконання дитиною завдань. Окрім того, учні виконують деякі вправи на планшетах, грають в розвивальні ігри та ходять на екскурсії.

      Останні займають особливе місце, оскільки, створюють умови для підготовки учнів до самостійного життя у сучасному суспільстві. Деякі екскурсії ми вже провели, деякі ще попереду, а саме: відвідування магазину, відділення звязку, медичні установи, транспорт. Метою яких є навчання дітей користуванню послугами даних установ. Така форма занять збагачує життєвий досвід учнів цікавими спостереженнями, сприяє кращому засвоєнню ними знань, розвитку мови та мислення.

Тому пропоную вам зараз переглянути фрагменти наших соціально-побутових занять.

(Відео соціально-побутових занять)

__________________________________________________________________________________

     Отже, оволодіння знаннями на заняттях із соціально-побутового орієнтування сприяє  зниженню залежності «особливої» дитини від оточуючих, «працює» на зміцнення її впевненості у своїх силах.

__________________________________________________________________________________

Всі ці зміни в житті нашої школи сприяють створенню справжніх відносин співробітництва в середовищі учнів та педагогів. Для нас освіта особливих дітей не складність і не проблема. Ми вчимося дивитись на життєві ситуації очима наших учнів.

Дякую за увагу!

Категорія: Інклюзія | Додав: misutka7
Переглядів: 127 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Форма входу
Пошук
Форма входу
Категорії
описание к изображению описание к изображению описание к изображению описание к изображению описание к изображению описание к изображению описание к изображению